Manieren om meer geliefd en verbonden te voelen

HomeLIFESTYLE

Manieren om meer geliefd en verbonden te voelen

Het leven kan behoorlijk hectisch worden, en met zoveel gaande tussen werk, sociale verplichtingen en broodnodige 'ik'-tijd, is het begrijpelijk dat

Hoe u een realistische balans tussen werk en privéleven kunt bereiken
Hoe actiegerichter te zijn
Dingen die ik dagelijks doe om me goed te voelen over mezelf en het leven

Het leven kan behoorlijk hectisch worden, en met zoveel gaande tussen werk, sociale verplichtingen en broodnodige ‘ik’-tijd, is het begrijpelijk dat je je soms een beetje verloren voelt. Door manieren te vinden om je meer geliefd en verbonden met anderen te voelen, vergroot je het zelfvertrouwen en geluk voor een langere gezondheid en tevredenheid. Wanneer je te verstrikt raakt in de drukke natuur van het leven, is het moeilijk om even de tijd te nemen om te ademen en na te denken over wat je echt compleet en doelgericht maakt.

Als gecertificeerde gezondheidscoach richt ik me op het ten volle leven en geen momenten als vanzelfsprekend beschouwen. Soms kan ik gestreste AF krijgen (zoals de meeste mensen waarschijnlijk ervaren). Maar door de tijd te nemen om na te denken over wat belangrijk is en hoe ik mezelf het beste van de stress kan verwijderen en iets kan doen dat mijn humeur en energie zal stimuleren, begin ik overal meer liefde en vrede te voelen. Of het nu is door gezonde gewoonten, zoals sporten of lezen, of door vrienden te ontmoeten na het werk om bij te praten, iets doen om het geluk te vergroten als je je kwetsbaar voelt, zou de slag moeten slaan. Hier zijn manieren om je meer geliefd en verbonden te voelen met je wereld, waar je weer echt naar kunt leven.

1. Doe iets actiefs

Door naar buiten te gaan en iets actiefs te doen, stimuleer je endorfines en circulatie om je humeur en energieniveaus te versterken, adviseert Ken Yeager, directeur van het Stress, Trauma and Resilience (STAR) -programma van het Wexner Medical Center van de Ohio State University, via e-mail met drukte. “Zittend op de bank of liggend in je bed wanneer je je niet lekker voelt, zijn enkele van de ergste dingen die je zou kunnen doen. In plaats daarvan kun je door veel grote levenstrauma’s heen werken door je lichaam te activeren. Probeer hardlopen over lange afstanden te nemen, zwemmen en dansen als geweldige manier om met je pijn om te gaan en meer verbonden te raken ‘, stelt Yeager.

2. Maak een verbintenis met iets

Het vinden van een gezonde gewoonte waardoor je je doelgerichter en verbondener voelt, en je er vervolgens aan committeert, kan het geluk op de lange termijn stimuleren. “Als je eenmaal aan je nieuwe gezonde gewoonte bent begonnen, stop dan niet zodra je je beter begint te voelen. De meeste uitdagingen – zoals echtscheiding of baanverlies – lijken misschien de enige oorzaak van je verdriet, maar ze zijn vaak slechts het hoogtepunt in een serie van mini-issues ‘, zegt Yeager. “Het is zo belangrijk om deze op beweging gebaseerde stressverlichtingsplannen elke dag uit te voeren,” voegt Yeager toe.

3. Mediteer

Via e-mail met Bustle, Lynne Goldberg, gecertificeerde meditatiecoach en mede-oprichter van de OMG. Ik kan mediteren! app, legt uit dat tijd nemen om te mediteren je kan verbinden met je gedachten en de geest kunt zuiveren. ‘Als we mediteren, leren we een stap terug te doen en de dingen vanuit een breder perspectief te bekijken’, zegt Goldberg.

4. Maak verbinding met familie

Naarmate je ouder wordt, is het gebruikelijk om naar andere staten of zelfs landen te verhuizen dan je familie, en een dergelijke afstand kan bijdragen aan gevoelens van identiteitsverlies of gebrek aan verbinding met de wereld en de omgeving waarin je je bevindt, adviseert Joy-medeoprichter Jacqueline Yuen, via e-mail met drukte. ‘Mijn familie zo ver weg hebben, in Hong Kong, is heel moeilijk voor me’, zegt Yuen. “Aangezien we niet in staat zijn om elk moment samen persoonlijk te delen, is het maken en delen van foto’s de beste manier voor ons om contact te houden. Het Joy Album vereenvoudigt dit en maakt het opnieuw beleven van al onze momenten weer een onderdeel van de familietijd,” Yuen drukt uit.

5. Focus op goede communicatie

Vaak kan slechte communicatie afstand creëren binnen onze relaties, en dit kan ertoe leiden dat we ons onbemind voelen. ‘We zijn vaak zo druk bezig om na te denken over hoe we op onze partner gaan reageren dat we nauwelijks aanwezig zijn voor wat ze zeggen’, zegt Goldberg. “Door met je hele lichaam te luisteren, aandacht te besteden aan de trilling in hun stem, de pijn in hun ogen, de manier waarop ze zich ongemakkelijk verplaatsen, kun je echt aanwezig en beschikbaar zijn voor je partner, zodat je verbinding kunt maken vanuit een oprechte plek,” Suggereert Goldberg.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1