Een nieuwe kaart koppelt uw tegoed aan uw sociale media-statistieken

HomeTECH

Een nieuwe kaart koppelt uw tegoed aan uw sociale media-statistieken

Opgericht door Instagram en financiële alums, wil Karat de zwarte kaart zijn in de portemonnee van elke influencer. De markt voor influencers zal, v

Hoe u zich nu online kunt beschermen tegen desinformatie
Qualcomm’s nieuwe smartwatch-chips beloven een boost voor Wear OS
Twitter controleert voor het eerst een misleidende Trump-tweet

Opgericht door Instagram en financiële alums, wil Karat de zwarte kaart zijn in de portemonnee van elke influencer.

De markt voor influencers zal, volgens sommige schattingen, in slechts een paar jaar tijd bijna $ 15 miljard waard zijn, met honderdduizenden mensen die een aanzienlijk inkomen verdienen met virale video’s en sociale berichten. Volgens Karat’s eigen telling zijn er wereldwijd meer dan een miljoen professionele fulltime makers die minstens $ 80.000 per jaar verdienen, maar velen van hen hebben moeite toegang te krijgen tot dezelfde bronnen als iemand met een meer traditioneel klein bedrijf. Een deel van de moeilijkheid bij het uitlenen aan influencers is dat hun bedrijfsmodellen zo variëren. Het inkomen van een beïnvloeder kan voor een bank onbetrouwbaar lijken; het geld kan enorm variëren van maand tot maand, en het kan afkomstig zijn uit verschillende bronnen, van sponsorovereenkomsten en delen van advertentie-inkomsten tot abonnementen en donaties van fans. Dat maakt het voor banken moeilijker om in te schatten wat voor soort krediet ze aan een individuele maker moeten aanbieden en om de ene maker met de andere te vergelijken.

Om Karat’s acceptatiecapaciteiten te ontwikkelen, moesten Wei en Kim gegevens verzamelen over hoe verschillende influencers geld verdienden. Om de kaart aan te vragen, dienen makers sociale media-statistieken en inkomensinformatie in. (De website van Karat zegt dat het ‘prioriteit geeft aan videomakers met geverifieerde volgers van ten minste 100.000 of door onze partners doorverwezen’). ‘Maar’ het is niet zo eenvoudig als miljoenen volgers gelijk zijn aan miljoenen dollars ‘, zegt Kim.

Elk sociale mediaplatform heeft verschillende opties om inkomsten te genereren met een publiek, en sommige zijn lucratiever dan andere. “Ik heb liever een miljoen volgers op YouTube dan tien miljoen op TikTok”, zegt Wei, aangezien YouTubers geld kunnen verdienen met zowel advertentie-inkomsten als kanaalabonnementen, terwijl TikTok geen opties voor directe inkomsten heeft en het moeilijk maakt om specifieke videomakers te volgen. Betrokkenheid is ook van cruciaal belang. Een influencer met 1 miljoen volgers en 10 procent betrokkenheid doet het beter dan een andere met 10 miljoen volgers en 1 procent betrokkenheid, omdat betrokkenheid niet lineair schaalt.

Wei en Kim zijn niet de eerste oprichters die een zakelijke kans zien in de kloof tussen traditionele instellingen en een stijgende klasse van nieuwe digitale ondernemers. Brex, de startup die laadpassen aanbiedt voor andere startups, ging van start in 2017, nadat de oprichters hadden gezien hoe mensen die geen zakelijk krediet konden krijgen, de opstartkosten betaalden op hun persoonlijke betaalpas. Binnen een jaar bereikte Brex de status van eenhoorn toen de vraag naar zijn kaarten in Silicon Valley enorm toenam.

De oprichters van Karat hopen iets soortgelijks te doen met hun kaart. Net als Brex heeft Karat geen persoonlijke garantie nodig. En net als Brex hoopt Karat dat het van zijn achtergestelde markt een goudmijn kan maken.

COMMENTS

WORDPRESS: 7568